Kennisbank

Waarom een eigen Brand Portal slimmer kan zijn dan Canva

18-09-2024

Esther Blok

Als je als organisatie minder afhankelijk wilt worden van grafisch vormgevers en zelf professionele marketing & communicatie materialen wilt maken, zijn er verschillende tools beschikbaar. Canva is een populaire keuze vanwege de gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide ontwerpopties. Maar er zijn enkele belangrijke redenen waarom een eigen brand portal (ook wel merkportaal genoemd) een nog betere optie kan zijn. Hier zijn zes voordelen van een eigen brand portal ten opzichte van Canva.

Een goede en complete huisstijl: hoe pak je een opfrisbeurt aan?

30-04-2024

Esther Blok

De hele dag zie je overal logo’s, als onderdeel van een huisstijl. Op producten, op websites, op posters, op gebouwen, op auto’s… Waarom eigenlijk en wat is het nut daarvan? Een goede huisstijl is herkenbaar en weerspiegelt het karakter van de organisatie. Het straalt daarmee precies uit wat de organisatie wíl uitstralen. Maar wat heb je er nu precies aan en hoe pak je een opfrisbeurt aan? Ik geef je een aantal tips.

Hoe AI je communicatie kan verbeteren

17-01-2024

Esther Blok

Als organisatie heb je veel informatie over te brengen naar klanten en medewerkers. Met templates kun je je boodschap gemakkelijk verpakken in flyers, posters, de website of social media berichten. Een strakke template in de huisstijl hoef je alleen nog te vullen met tekst en foto’s of video’s. Om de kwaliteit van die content te optimaliseren, kun je tegenwoordig Artificial Intelligence -oftewel AI- inzetten.

De 5 voordelen van het gebruik van design templates

03-10-2024

Esther Blok

Voor veel bedrijven en organisaties is het een uitdaging om hun marketingmateriaal, zoals flyers, poster en folders, strak in de huisstijl uit te geven. Dat is zonde want het consistent zichtbaar zijn in de huisstijl vergroot de herkenbaarheid en geloofwaardigheid van een organisatie. En dit kan leiden tot een grotere loyaliteit en vertrouwen bij het publiek.

Zo gebruik je de huisstijl voor het werven van nieuw personeel

15-11-2022

Esther Blok

Met de huidige krapte op de arbeidsmarkt kan het lastig zijn om iemand te vinden voor jouw openstaande functie. Het liefst zou je natuurlijk niet alleen je ideale medewerker vinden, maar deze ook aanspreken en overtuigen om bij jouw bedrijf te solliciteren. Jullie huisstijl en communicatie-uitingen kunnen hierbij helpen. Maar hoe? Ik geef je een aantal tips die kunnen helpen bij het aantrekken én overtuigen van de juiste medewerkers. Laat die sollicitaties maar komen!

Past de huisstijl nog wel bij jouw organisatie?

17-10-2022

Esther Blok

Een huisstijl geeft de visuele identiteit van de organisatie weer. Het weerspiegelt het karakter en straalt daarmee precies dát uit wat de organisatie wil uitstralen. Een stevige huisstijl laat zien waar een organisatie voor staat en maakt het herkenbaar voor de doelgroep, dat kunnen zowel medewerkers als klanten zijn. Een huisstijl die is afgestemd op de doelgroep creëert verbinding. Om herkenbaar te zijn en te blijven is het verstandig om eenduidige merkuitingen in te zetten.

Zo werk je vanuit je logo aan een complete huisstijl

18-08-2022

Esther Blok

Misschien ken je het wel, je laat iets vormgeven -bijvoorbeeld een flyer- en de designer vraagt je om jullie huisstijl. Euh, ja, die heb je wel, natuurlijk. En na wat zoeken, stuur je het logo op. Maar weet je dat de huisstijl uit veel meer elementen bestaat dan alleen een logo? En dat een designer stukken beter werk kan afleveren als jullie over al deze elementen beschikken?

In 5 stappen alle communicatie uitingen strak in de huisstijl

20-06-2022

Esther Blok

In een eerdere blog kon je lezen over het belang van een krachtige huisstijl. En dat het hebben ervan voor een kleine onderneming net zo belangrijk is als voor een multinational. Maar als je dan een huisstijl hebt laten maken, hoe zorg je er dan voor dat die doorgevoerd wordt in al jullie communicatie-uitingen? Want alleen dan sta je professioneel en herkenbaar in de markt. Hierbij vijf stappen om te zorgen dat al jullie communicatie-uitingen strak in de huisstijl (blijven) staan.

Waarom je als ‘sterk merk’ in de markt wil staan

22-04-2022

Esther Blok

Een merk communiceert met de buitenwereld. Maar wanneer je niet goed weet waar je merk voor staat, is dat nog best lastig. Want welke huisstijl past erbij, welke media zet je in en op wat voor manier ga je het merk promoten? Een sterk merk geeft dan houvast en richting. Wanneer je weet hoe je het verhaal wil vertellen en op welke doelgroep je je richt, krijgen medewerkers en klanten houvast en blijft de organisatie relevant.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze LinkedIn-nieuwsbrief 'Vormgeven kun je zelf' en ontvang tips voor AI & Template tools op het gebied van beeldbewerking en design.

Templatoo

Jan Ligthartstraat 1
1817 MR Alkmaar
hallo@templatoo.nl

KVK 61939889
BTW NL002137083B68

Privacybeleid

@ 2024 Templatoo